Reizigers kunnen tijdelijk niet in- en uitstappen
Het metrostation van het Centraal Station in Amsterdam is sinds vanavond 20.30 uur volledig afgesloten vanwege een melding van een verdacht pakketje. De politie heeft alle ingangen gebarricadeerd en metro’s stoppen niet meer op dit drukbezochte station.
De politie besloot uit voorzorg het station te sluiten na de melding over het verdachte pakketje. Hierdoor zijn de metro’s gedwongen om een alternatieve route te rijden. Metro 52 slaat de halte Centraal Station over tussen Rokin en Noorderpark, terwijl de lijnen 51, 53 en 54 niet verder gaan dan station Nieuwmarkt.
Reizigers die gebruikmaken van deze lijnen worden geadviseerd om rekening te houden met extra reistijd en om alternatieve routes te overwegen. Het is momenteel onduidelijk wanneer het station weer wordt vrijgegeven. De Explosieven Opruimingsdienst (EOD) is onderweg om het pakketje te onderzoeken en de situatie veilig te stellen.
De afsluiting van het metrostation heeft ook impact op de drukte in de directe omgeving van het Centraal Station. Het station is een belangrijke hub voor zowel lokale reizigers als toeristen, en de tijdelijke sluiting kan zorgen voor een verhoogde drukte in omliggende gebieden zoals de Dam en de Nieuwmarkt.
- Alle ingangen van het metrostation zijn afgesloten.
- Metro 52 rijdt niet naar Centraal Station.
- Lijnen 51, 53 en 54 stoppen bij Nieuwmarkt.
- EOD is onderweg om het pakketje te onderzoeken.
De politie vraagt reizigers om geduld, terwijl zij de situatie onder controle proberen te krijgen. Verdere updates zullen volgen zodra er meer informatie beschikbaar is over de status van het metrostation en het verdachte pakketje.


By











