Burgemeester Halsema neemt maatregelen tegen onveiligheid
In de Amsterdamse wijk Slotervaart is een woning aan de Ottho Heldringstraat gesloten door burgemeester Halsema, nadat de politie daar 46 kilogram ketamine aantrof. De ontdekking, gedaan tijdens een huiszoeking op 13 mei, wijst op een aanzienlijke drugshandel in de regio.
Naast de indrukwekkende hoeveelheid ketamine vond de politie ook 10 kilogram amfetamine, 13 kilogram van de designerdrug 4-CMC, een vel lsd en xtc-pillen. Verder waren er in de woning een weegschaal en een geldtelmachine aanwezig. De aanwezigheid van deze middelen heeft geleid tot de conclusie dat er in het pand sprake was van een handelshoeveelheid drugs.
De burgemeester benadrukt dat zulke grote hoeveelheden drugs een bedreiging vormen voor de veiligheid van omwonenden. In het sluitingsbevel wordt vermeld dat dit soort activiteiten kan leiden tot overlast, brandgevaar en criminaliteit, zoals inbraken en ripdeals. De woning zal voor drie maanden worden gesloten om verdere risico’s te voorkomen.
Het is momenteel onduidelijk hoe de politie op het spoor van de drugs is gekomen, maar de actie onderstreept de inzet van de autoriteiten om drugshandel en de daarmee samenhangende criminaliteit in Amsterdam aan te pakken. De sluiting van het pand is een duidelijk signaal dat er niet getolereerd wordt dat woningen in de stad als opslagplaatsen voor drugs worden gebruikt.
- 46 kilogram ketamine
- 10 kilogram amfetamine
- 13 kilogram 4-CMC
- Verschillende andere drugs
- Huis wordt drie maanden gesloten
Met deze maatregel hoopt de gemeente niet alleen de veiligheid van de buurtbewoners te waarborgen, maar ook een sterke boodschap af te geven tegen drugshandel in Amsterdam Nieuw-West. De situatie in Slotervaart laat zien dat ook in deze wijk de strijd tegen drugscriminaliteit voortduurt.


By











