Amsterdamse parkeergarage: een nachtmerrie voor automobilisten

Als je van plan bent om een avondje uit te gaan in Amsterdam, is het misschien beter om de parkeergarage aan de Nicolaas Maesstraat in Zuid te vermijden. Volgens Marc en Berend, twee ongelukkige automobilisten, is de autolift in deze garage berucht om zijn frequente storingen. Hun ervaringen, samen met talloze negatieve online recensies, schetsen een frustrerend beeld van urenlang wachten, slechte communicatie en een gebrek aan verantwoordelijkheid van de garage-eigenaar.

Een avondje uit eindigt in een nachtmerrie

Op 12 december besloot Berend zijn auto te parkeren in de Parking Museum Quarter, voordat hij naar een optreden in het Concertgebouw ging. Toen hij terugkwam, ontdekte hij dat zijn auto vastzat in de garage vanwege een defecte autolift. “Ik begrijp dat liften kapot kunnen gaan”, zegt hij, “maar zorg dan voor een oplossing.”

De harde realiteit van Google Reviews

Toen Marc de recensies op Google Reviews las, realiseerde hij zich dat ze niet de enige waren die deze nachtmerrie hadden meegemaakt. Veel recensies waren ronduit negatief, met klachten over lange wachttijden, auto’s die dagenlang vastzaten en een gebrek aan communicatie van de garage-eigenaar. Een recensent schreef zelfs: “Zelfs één ster is nog te veel.”

Een dure taxi en een les geleerd

Na uren wachten zonder enige hulp, besloten Marc en Berend, die elkaar die avond hadden ontmoet, een taxi te nemen naar Utrecht. De rit kostte hen 220 euro, een bedrag dat naar verluidt zal worden vergoed door de garage-eigenaar. De volgende dag konden ze eindelijk hun auto ophalen. Hun ervaring heeft hen ertoe aangezet om andere automobilisten te waarschuwen en te eisen dat de garage-eigenaar in de toekomst meer verantwoordelijkheid neemt.

Wie is verantwoordelijk?

De garage wordt beheerd door BAR Parking en APCOA Parking, die verantwoordelijk zijn voor het oplossen van storingen. Ondanks meerdere verzoeken om commentaar op de situatie, hebben ze tot nu toe niet gereageerd. Het blijft onduidelijk of er maatregelen worden genomen om deze terugkerende problemen aan te pakken.

Plaats een reactie