Britse stepfabrikant streeft naar toegankelijkheid reparaties VanMoof fietsen

De Britse stepfabrikant, die recentelijk het Amsterdamse fietsenmerk VanMoof heeft overgenomen, heeft plannen aangekondigd om de reparatie van VanMoof fietsen toegankelijker te maken. Het doel is om eigenaren van deze fietsen de mogelijkheid te bieden om hun fietsen bij reguliere fietsenmakers te laten repareren. Dit initiatief maakt deel uit van een bredere strategie om ‘rijders op de weg te houden’.

De drie basisprincipes van de nieuwe strategie

Deze nieuwe aanpak is gebaseerd op drie ‘basisprincipes’ die op de website van het fietsenmerk zijn gepubliceerd. Ten eerste zal de verkoop van de huidige modellen binnenkort hervat worden. Ten tweede zullen onderdelen van de fietsen opnieuw worden ontworpen om reparaties te vergemakkelijken. Ten slotte wordt er gewerkt aan het opbouwen van relaties met reguliere fietsenmakers, zodat VanMoof-eigenaren niet langer afhankelijk zijn van gespecialiseerde VanMoof-werkplaatsen voor reparaties.

“We zijn begonnen met het uitvoeren van onze plannen om VanMoof klaar te maken voor de toekomst. Hoewel er nog veel werk aan de winkel is, kijken we uit naar wat er komen gaat”, aldus de Britse stepfabrikant. Er wordt gemeld dat de teams weer bij elkaar zijn gebracht en dat er contact is gelegd met belanghebbenden.

De nasleep van het faillissement van VanMoof

VanMoof werd in juli failliet verklaard, wat leidde tot veel onrust onder de klanten. Een van de grootste zorgen was dat de fietsen alleen gerepareerd konden worden bij VanMoof-specifieke fietsenmakers. Dit beperkte de mogelijkheden voor reparaties aanzienlijk en veroorzaakte ongemak voor de eigenaren. De nieuwe strategie van de Britse stepfabrikant, de nieuwe eigenaar van VanMoof, is bedoeld om deze zorgen weg te nemen en de klanttevredenheid te verbeteren.

Plaats een reactie