Gemeentelijke diensten herstellen na langdurige technische storing

Na een technische storing die meer dan een dag duurde, zijn de telefoonlijnen en de website van de gemeente weer operationeel. De storing, die werd veroorzaakt door een defecte netwerkkabel, begon gisteren vroeg in de ochtend en veroorzaakte aanzienlijke verstoringen in de dienstverlening van de gemeente.

Storing treft gemeentelijke diensten

De problemen begonnen gisteren rond 08.00 uur toen het informatienummer van de gemeente, 14020, onbereikbaar werd. Dit had ook gevolgen voor de stadsloketten, waar burgers hun afspraken moesten verzetten vanwege de technische problemen.

Hoewel er kort na de middag werd gemeld dat de problemen waren opgelost, bleek dit niet het geval te zijn. Rond 15.00 uur kwam er een bericht dat de storing nog steeds aan de gang was. Dit betekende dat de stadsloketten niet volledig operationeel waren en dat de gemeentelijke website, Amsterdam.nl, niet toegankelijk was. Het informatienummer 14020 was echter wel weer bereikbaar.

Herstel na een gebroken netwerkkabel

Volgens een woordvoerder van de gemeente werd de storing veroorzaakt door een gebroken netwerkkabel in het datacenter van de internetprovider. Dit resulteerde in een gebrek aan internetverbinding voor de computers op de stadsloketten, waardoor de dienstverlening werd verstoord.

De storing lijkt nu volledig verholpen te zijn. De gemeente is zowel telefonisch als via de website weer bereikbaar en de stadsloketten zijn weer open. De gemeente bedankt de burgers voor hun geduld tijdens deze technische storing en verzekert dat alle diensten nu weer normaal functioneren.

Plaats een reactie