Postbezorger houdt jaar lang post achter in Amsterdam Zuid

Een postbezorger in Amsterdam Zuid heeft gedurende een jaar kleine hoeveelheden post niet bezorgd. De betreffende postcodes zijn 1078 en 1079, volgens een woordvoerder van PostNL.

Ontdekking van de achtergehouden post

PostNL ontdekte de situatie vlak voor Pasen toen het bedrijf een melding ontving dat er bij een bezorger thuis een aanzienlijke hoeveelheid post lag opgeslagen. Na onderzoek bleek dat de bezorger gedurende ongeveer een jaar regelmatig kleine hoeveelheden post thuis had bewaard in plaats van deze te bezorgen.

Maatregelen van PostNL

De achtergehouden post is inmiddels opgehaald en gesorteerd. De onbeschadigde stukken worden zo snel mogelijk alsnog bezorgd. Om dit proces te versnellen, zet PostNL extra personeel in. “We vinden het erg vervelend dat deze post niet tijdig bezorgd is en bieden daarvoor onze oprechte excuses aan”, aldus de woordvoerder van PostNL.

De situatie van de postbezorger

De reden waarom de postbezorger de post thuis bewaarde, is niet bekendgemaakt. De woordvoerder van PostNL omschrijft de situatie van de betreffende bezorger als ’triest’. De bezorger krijgt hulp en een andere postbezorger heeft zijn wijk overgenomen.

Advies voor bewoners

De beschadigde stukken post worden vernietigd. Bewoners die inmiddels verhuisd zijn, worden geadviseerd om contact op te nemen met de klantenservice van PostNL. Dit om te verzekeren dat hun post alsnog op het juiste adres wordt bezorgd.

Plaats een reactie