VanMoof klanten halen hun fietsen op na faillissement

VanMoof fietsbezitters kunnen eindelijk hun fietsen ophalen die ze voor reparatie hadden ingeleverd. Het bedrijf, dat tien dagen geleden failliet ging, heeft sindsdien alle activiteiten stopgezet. De vraag die op ieders lippen brandt: “Is mijn fiets nu gerepareerd?” Het antwoord is helaas voor velen een teleurstellende “nee”.

Reparaties onvolledig door faillissement

“Als de fiets werkt, is het de beste fiets ooit”, zegt een klant terwijl hij zijn VanMoof fiets vasthoudt. Maar werkt zijn fiets? “De belknop is gerepareerd, maar de boostknop (voor extra snelheid) niet. Dus ik kan bellen, maar niet boosten.” Een andere klant verlaat tevreden de winkel. Haar remmen zijn gerepareerd en zowel haar boost-knop als kick-lock werken weer.

Of je fiets volledig is gerepareerd, hangt af van wanneer VanMoof met de reparatie is begonnen. Als je fiets al klaar was vóór de 17e, toen het bedrijf failliet ging, dan heb je geluk. Veel klanten zullen waarschijnlijk teleurgesteld worden, aangezien het bedrijf achterliep met reparaties.

Teleurstelling en hoop onder klanten

Een klant die vandaag zijn fiets komt ophalen, ziet er bedroefd uit. “Ik heb een jaar gespaard voor deze fiets en kreeg hem twee weken geleden binnen. Kort daarna gingen ze failliet”, vertelt hij. “Ik hoop dat ik mijn batterij werkend terugkrijg. Zo niet, dan was het een mooie rit.”

Voelen de VanMoof-bezitters zich nog trots om op hun fiets te rijden? “Ja, het blijft een mooie fiets”, zegt een van hen. Terwijl ze weg wil fietsen, voegt ze eraan toe: “Oh, mijn band is lek.” Een andere dame geeft ook aan dat ze nog blij is met haar fiets. “Het is een mooi ontwerp en daar gaat het om.”

Ophalen op uitnodiging

Mensen die hun fiets nog moeten ophalen bij het bedrijf, krijgen een uitnodiging waarmee ze een tijdstip kunnen kiezen. De mogelijkheid van een doorstart wordt nog onderzocht door de curatoren. VanMoof heeft aangegeven niet te reageren tot er meer duidelijkheid is.

Plaats een reactie