Verandering van biermerken op Nederlandse festivals

De bekende Nederlandse festivalorganisator ID&T heeft aangekondigd dat het na twee decennia de biermerken Heineken Silver en Desperados zal vervangen door Bud en Corona. Deze verandering zal plaatsvinden op populaire festivals zoals Awakenings, Amsterdam Open Air en Mysteryland.

Overstap naar AB InBev

ID&T heeft besloten om over te stappen naar het Belgisch-Braziliaanse concern AB InBev, de grootste brouwer ter wereld. Naast Bud en Corona, vallen ook merken als Hertog Jan en Hoegaarden onder dit concern. Het is mogelijk dat deze laatste twee merken ook op sommige festivals zullen worden aangeboden.

Reden voor de verandering

Volgens Martijn van Daalen, de commercieel topman van ID&T, was het een moeilijke beslissing om de samenwerking met Heineken te beëindigen. “Heineken heeft ons veel gebracht, met expertise, bierlogistiek en de internationale uitbreiding van Sensation,” zei hij. Echter, hij voegde eraan toe dat AB InBev beter past bij de toekomstige ambities van ID&T.

Impact op de festivalmarkt

Deze verandering is een grote stap voor de festivalmarkt in Nederland. Tot voor kort was Heineken verantwoordelijk voor ongeveer 80 procent van alle bierleveringen op festivals en evenementen in het land. Met de overstap van ID&T naar AB InBev wordt deze markt nu aanzienlijk opgeschud.

Het nieuwe contract met AB InBev is voor minimaal drie jaar en geldt voor het merendeel van de ID&T-festivals. Het is nog onduidelijk hoe deze verandering de festivalbezoekers zal beïnvloeden, maar het is zeker dat ze een nieuwe bierervaring zullen hebben op de komende festivals.

Plaats een reactie