In de rustige wijk Osdorp in Amsterdam, heeft Ron, een bewoner van het Pieter Calandplantsoen, een jaar lang te maken gehad met een ongewone overlast. Door een fout in verschillende navigatiesystemen, belandden mensen die op zoek waren naar het IND-kantoor op de Pieter Calandlaan, bij zijn voordeur. Gelukkig lijkt er nu een einde te komen aan deze verwarring.
Verkeerde deurbel, verkeerde adres
Ron, die sinds november in zijn appartement woont, begon de problemen pas vier maanden later te ervaren. Hij vertelde aan AT5 dat hij al honderden mensen had moeten vertellen dat ze op het verkeerde adres waren. De oorzaak van deze verwarring was een fout in verschillende navigatiesystemen, waardoor mensen die op zoek waren naar het IND-kantoor op de Pieter Calandlaan, bij zijn woning op het Pieter Calandplantsoen uitkwamen.
Langdurige navigatieproblemen
Hoewel er enige vooruitgang was geboekt – een zoekopdracht in Google Maps naar het IND-kantoor leidde bijna nooit meer tot een verkeerd adres – bleven mensen die de kaartenapp van Apple gebruikten, nog steeds bij Ron uitkomen. “Ze hebben me wel een bloemetje gestuurd. Hartstikke leuk, maar ik heb liever dat het wordt opgelost,” zei Ron in augustus, toen de problemen nog steeds niet volledig waren opgelost.
Eindelijk rust
Maar nu lijkt er eindelijk een einde te komen aan de navigatieverwarring. “De laatste weken is er maar twee keer aangebeld”, vertelt een opgeluchte Ron. Het lijkt erop dat de navigatiefout eindelijk is gecorrigeerd, waardoor Ron weer in alle rust kan genieten van zijn woning in Osdorp, zonder onverwachte bezoekers die op zoek zijn naar het IND-kantoor.