PostNL Bezorger Bewaart Poststukken Thuis: Excuses en Belofte tot Snelle Bezorging

De langverwachte ansichtkaart van zijn kleinkinderen was niet verloren gegaan in de post, maar lag al maanden bij de postbode thuis. Ruud Mercks uit de Rivierenbuurt had al een tijdje het gevoel dat er iets niet klopte met zijn postbezorging. Nu blijkt dat zijn vermoedens juist waren. Een bezorger van PostNL heeft gedurende een jaar talloze poststukken thuis bewaard in plaats van ze te bezorgen.

Verdachte Bezorging

“We konden in de app zien wat we konden verwachten, maar dan kwam het niet,” vertelt Mercks. Sommige poststukken arriveerden met aanzienlijke vertraging, terwijl andere stukken volledig ontbraken. Mercks had al meerdere keren contact opgenomen met PostNL om zijn zorgen te uiten over de onregelmatige bezorging.

De Ontdekking

Rond het Paasweekend ontving PostNL een melding die het mysterie ontrafelde. De poststukken bleken bij de bezorger thuis te liggen. “Uit onderzoek bleek dat de postbezorger over een periode van ongeveer een jaar kleine hoeveelheden post thuis bewaarde voor de wijken met postcodes 1078 en 1079,” legt een woordvoerder van PostNL uit.

PostNL’s Reactie

PostNL heeft aangegeven de situatie zeer betreurenswaardig te vinden en biedt zijn excuses aan. De bewoners van de betreffende wijken ontvangen deze week een brief met uitleg en een telefoonnummer voor eventuele vragen. Onbeschadigde poststukken zullen alsnog worden bezorgd en een andere postbode zal de taken van de betrokken bezorger overnemen.

Beter Laat dan Nooit

Mercks geeft aan dat hij de afgelopen tijd veel post heeft gemist, waaronder belangrijke stukken van de gemeente en de Belastingdienst. Maar het meest gemiste stuk was de ansichtkaart van zijn kleinkinderen. “Hun eerste zelfgeschreven ansichtkaart ooit,” zegt Mercks, die hoopt de kaart alsnog snel te ontvangen. Ondanks de vertraging blijft hij positief: “Beter laat dan nooit,” lacht hij.

Plaats een reactie