VanMoof-fietsen krijgen nieuw leven dankzij extra onderdelen

Fietsenwinkels in Nederland hebben onlangs een voorraad extra onderdelen ontvangen om de veelvuldig defecte VanMoof-fietsen te repareren. Dit heeft geleid tot een toename van klanten in deze winkels, met name in een winkel aan de Rijnstraat in Zuid, waar het momenteel een drukte van belang is.

VanMoof’s faillissement en de gevolgen

VanMoof, een populair fietsenmerk, ging afgelopen zomer failliet, waardoor het voor eigenaren van deze fietsen moeilijk werd om reparaties uit te voeren en onderdelen te verkrijgen. Echter, sinds afgelopen vrijdag is er een verandering in deze situatie gekomen. De nieuwe eigenaar van het merk, een bekende fabrikant van steps, heeft miljoenen geïnvesteerd in de productie van nieuwe onderdelen.

Reparatiekosten voor de eigenaar

Ondanks de miljoeneninvestering, zijn de kosten voor de reparatie van de VanMoof-fietsen voor rekening van de eigenaren. Voorheen was het mogelijk om een verzekering af te sluiten voor deze kosten, maar dat is nu niet meer het geval. Een VanMoof-eigenaar deelde haar ervaring en zei dat ze minstens een keer per kwartaal haar fiets naar de fietsenmaker moet brengen. Ze voegde eraan toe dat de kosten aanzienlijk zijn, vergelijkbaar met het onderhoud van een auto.

Fietsenmakers en klanttevredenheid

Volgens fietsenmaker Alex is dit een normaal onderdeel van het bezit van een fiets. “Als er nu iets stuk is, zal je het zelf moeten betalen. Maar dat is bij een andere fiets niet anders.” Ondanks de kosten zijn de meeste klanten blij dat hun fiets weer in orde is. Een van de klanten bracht zelfs chocolade voor Alex als dank voor de goede en snelle service.

Deze ontwikkeling is een positieve stap voor VanMoof-eigenaren die moeite hadden om hun fietsen te onderhouden na het faillissement van het bedrijf. Hoewel de kosten voor reparatie nu voor de eigenaar zijn, is de beschikbaarheid van onderdelen en de mogelijkheid om hun geliefde fietsen te blijven gebruiken, een welkome verandering.

Plaats een reactie